diumenge, 8 de novembre del 2015

Avui menjarem fideuà!

A la meva classe de català, fins i tot al profe, ens agrada menjar molt i de qualitat, per això hem fet un petit recull de receptes de cuina senzilles. Ja que el nostre professor ens va demanar consensuar quins plats treballaríem en parelles, en vam fer una llista entre tots. Jo volia treballar la recepta d'alguna cosa bona i típica de Catalunya, no gaire difícil de preparar, i me'n vaig recordar d'una fideuada que vaig tastar al Bar Bitàcora, a la Barceloneta. Aquella fideuada estava per lleparse'n els dits i no vull comparar-la amb la meva, però me'n va donar la idea. L'he fet a casa i aquesta és la meva versió de la meravellosa fideuada del xef de la Barceloneta, corregida pel meu profe i amb tots els pronoms que m'havia deixat =D.

RECEPTA DE FIDEUADA:

Ingredients per a 4 persones

- 500 gr. de fideus foradats o cabell d'angel
- 2 grans d'all
- 1 ceba
- 250 gr. de gambes
- 250 gr. de cloïsses
- 250 gr. d'anells de sípia
- 3 tomàquets
- 1 l. de brou de peix
- sal, pebree i oli d'oliva
- vi blanc

Doneu un cop amb la fulla d'un ganivet als dos grans d'all sense pelar i poseu-los a la paella amb un raig d'oli d'oliva. Torreu-hi els fideus a foc mitjà i reserveu-los.
Sofregiu la ceba, la sípia i les gambes i, després d'un parell de minuts, afegiu-hi els tomàquets ratllats i un raig d'un bon vi blanc. Deixeu que sofregeixi fins que tot es concentri bé i s'hagi evaporat pràcticament tot el líquid i tingui un color vermell fosc.
Afegiu-hi els fideus i barrejeu-los bé amb el sofregit. Cobriu-ho tot amb el brou de peix i poseu-hi sal. Afegiu-hi les cloïsses i espereu que s'evapori el líquid. Deixeu la vostre fideuà reposar tapada cinc minuts i serviu-la amb una mica d'allioli i pà amb tomàquet.

Com que el meu pare fa molts arrossos, sé que cal tenir una bona paella per fer aquests plats, es nota molt la diferència i a més és més fàcil de cuinar. Així i tot, crec que és un plat que qualsevol persona pot preparar a casa; jo no cuino gaire i crec que l'he fet bastant bé!

Que aprofiti! Fins aviat =)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada